lørdag, august 11, 2007

Endelig sommerferie!!

Da var siste dagen på Pølsemakeren over, og sommerferien kan begynne (bare synd den er nesten over...)!! De siste dagene har det vært absolutt ingenting å gjøre i verdens minste by. Jeg har egentlig hatt det meget bra i Kardemomme by, men jeg tviler på at jeg kommer til å savne verken pølselukt eller trikkesang.



Da jeg kom hjem fra Leira hadde plutselig Jortveit/Lauvland-klanen fått et nytt medlem. Ta det med ro, det har ikke kommet en til av oss, vi har bare skaffa oss en katt. Den kommer fra Homborsund, og heter Hjalmar. Bare så du vet det, Øyvind, er den blitt både tøffere og galere. Store deler av dagen går med til å jakte på egen hale, et pussig syn. Et meget besynderlig dyr vi har klart å skaffe oss (men vi kunne kanskje ikke vente annet, med tanke på hvor den kom fra??).
Det må jo nevnes at Bodø/Glimt banket Ham-Kam kraftig i dag! 6-1 sier vel sitt. He he...

10 kommentarer:

Hilde sa...

Jeg kan bekrefte at Hjalmar er en katt av det sprø slaget. Men det er jo ikke annet å forvente når den kommer fra Frigstad-Pedersen...

Anonym sa...

Hjalmar er en herly katt... Ikke annet å si på det!
Men det kan jo nevnes at MK klarte å leke med Bodø i en omgang og ikke stort mer...

Prekast

Vilde sa...

MK i et nøtteskall: leder 3-0, men kampen ender 3-3... Det var Bodø/Glimt som lekte med MK! De syntes så synd på de stakkars sørlendingene som ikke hadde noen poeng... Nordlendinger er greie folk!!

Martin sa...

Kvalifiserer jeg som nordlending? Er jeg grei?

Vilde sa...

Ja det er greit, du kan få være nordlending i dette tilfelle, Martin.

Martin sa...

Men ingen svar på om jeg er grei. Skal jeg tolke det som et negativt svar, eller?

Vilde sa...

Nei det synes jeg ikke du skal gjøre! Du er grei!

Nå er treningene, ekstremsport på høyt nivå! Kvinnefotball er sterkt undervurdert...

Katrine sa...

Kvinnefotball er: Utrolig gøy å spille, men dritkjedelig å se på! Sånn er det med den saken.. Katten din er rar! han hadde veldig lyst til å leke under bilen min.. dumme pusen.. Flaks for han at jeg kjenner deg!

Anonym sa...

Mjao!

Vilde sa...

Katta er stokk dum, ingen tvil om det... Er dessverre veldig enig med deg om kvinnefotball, Katrine. Det er så sykt kjedelig å se på!!!