fredag, august 17, 2007

Ut på tur aldri sur!

Siden regnskyene enda synes det er gøy å henge over Sørlandet er sommeren både blitt kortere og kaldere enn forventet... Bading har det blitt sørgelig lite av i år, selv til å være meg! Jeg bader skjeldent hvis ikke temperaturen sniker seg over 20 grader, og det har ikke skjedd for ofte i år...

Men nå gjør vi oss heller klare til høstens vandretur! Ekstra glad ble jeg derfor da jeg ryddet i skapet og fant: Stormbergs "50 glade turtips".

Noen av dere husker den kanskje fra vår lille søndagstur i mai? Dette er den ultimate turbok! Her står alt fra hvordan bli "vårens lokalkjendis" og "hvordan lage sin egen saueflokk", til hvordan du kan "se med ørene." Mitt favorittips er fortsatt tips nummer 31:
"Av og til blir det veldig varmt når man er ute på høsten. Da er det en god opplevelse å komme på at en jo bare kan ta av seg lua, og putte den i lomma..." Fantastisk!

Hvis vi i tillegg får tak i en bok av typen "Smaragd hjertet", må turen bli en suksess!! Deilig å ha noe å se frem til, selv om sommeren snart er over. Slenger inn noen bilder fra fjorårets vandretur. Enjoy!

6 kommentarer:

Hilde sa...

Åå! Nå begynte jeg å glede meg til høsten! Vandretur blir fiint =)

Skogtun blir også gøy! Da kan vi jo også ha med bok.

Og i tillegg skal vi kose oss med 24 timer i uka på skolen.

Høsten blir svært bra spør du meg =)

Kjetil B sa...

Gleder meg også til høstferien, men kan dessverre ikke bli med på vandre tur i norge. Jeg skal til Bolivia også videre til Peru for å gå til Machu Picchu (håper jeg).

Skal si du er god til å oppdatere bloggen din vilde!!!

Anonym sa...

Herly med oppdatering på disse kanter fortiden! Impressive.. :)
Høstferien blir bra og jeg gleder meg til å bli med på vandretur!

Prekast!

Vilde sa...

Ja, vi må bli flinkere til å finne på ting i helgene. Dra på tur oftere osv.
Kjetil hallo, Peru eller den norske fjellheimen? Ærlig talt, valget er lett!!

Hilde sa...

Klokt sagt Vilde. Vi må bli flinkere til å være kreative. Du så jo hvor gøy vi hadde det på søndagsturen. Jeg foreslår å gå på søndagstur oftere =) Det er kos!

Anonym sa...

herlig post vilde... Enig vi må få til flere turer i helgene.. er jo knallkos med tur...
ellers så blir vandreturen i høstferien niiice, det kan jeg garantere..
mitt turtips nr1 er: husk alltid ullundertøy!;)

prates lauvland