onsdag, august 29, 2007

Hei lålilålilålilålålilålå hei lålilålilålilålålilålå..

Det var med høye forventninger jeg satte meg ved middagsbordet i dag. I dag var nemlig første gang det ble servert joikakaker i vårt hus. Jo, det er sant, jeg har aldri smakt joikakaker før. Men i dag var dagen! Dessverre ble ikke opplevelsen like bra som forventningene. Det var ikke spesielt godt, rett og slett skuffende...

Men fortvil ikke, dette er ikke en post skrevet for å tråkke på samer og samiske ting- jeg driver ikke med slikt. Det var bare en ytring om at akkurat der har de bommet "litt"...
For å rette opp den noe negative følelsen mot ordet joik (ingen klarer å ødelegge ordet kake!), bestemte jeg meg for å lage min egen joik. Dette er slett ikke så vanskelig som man skulle tro, ikke hvis du bruker en
joikemaskin! Dette er noe alle burde prøve, jeg ble glad igjen på null komma niks!!

Jeg fant også en test, som testet noe så viktig som : "Hvor mye vet du om samer?"

Enjoy!!

9 kommentarer:

Anonym sa...

haha. Joikemaskinen var syk jo :D
Jeg lagde den råe joiken, burde fått platekontrakt på flekken!!
Hehe Bra post Wilde!

Anonym sa...

Ja den joikemaskinen var rett og slett heilt konge, mens syns han nede til venstre var noe sliden asså... hehe!

Må bare sies at du tar helt feil om joikakaker, det er fantastisk!

GodPost Jortveit!

Anonym sa...

Haha! sykt fet;) Nå kan alle være litt same, sånn som deg, Vilde;)

lalelååa-laleeååooa!

Anonym sa...

Han nede til venstre var bet syns nå jeg.. fikk til en ganske så bra joik...

niice post Vilde

Anonym sa...

4 av 5 rett på samespørsmålene.. Skulle tro vi var i familige Vilde..

Vilde sa...

Hvem vet kanskje vi er det, Øyvind? Kattene våre er i slekt i allefall...
Espen, joikakaker smakte fælt, ferdig med det!

Martin sa...

Jeg syntes samer er noen flotte dyr. Var jo på marked med flere hundre av dem forrige helg. Ellers vet jeg ikke om jeg tør ta sjansen på sametesten, jeg er vel pliktig å få alle riktige siden jeg bor her...

Lisbeth sa...

Hører rykter om at dere har hatt credo kick-off. Kom noen fra deres gjeng i styret?

Vilde sa...

Nei, jeg var ikke der en gang... Spilte kamp.