fredag, juli 06, 2007

Pølsemaker, pølsemaker hvor har du gjort av deg??

Det er juli, og sommeren er endelig i gang, selv om værgudene tydeligvis mener noe annet!


For tiden tilbringes dagene i et lite rosa hus i midten av Kardemomme by. Dette huset kan du finne ved å følge en sterk pølselukt. Om du mangler transport har vi en liten rød trikk som går i rute hvert kvarter, og her er plass til mange fler. Det anbefales ikke å ta denne trikken alt for mange ganger, for de synger samme sang hver eneste tur,og man blir meget, meget lei av denne sangen. På torvet i denne lille byen opptrer innbyggerne ca. hver halv time. Etter et par dager kan man alle replikkene, for (overraskende nok) er replikkene de samme hver eneste dag hele sommeren. Inn gjennom vinduet i det nevnte rosa huset, med den sterke pølselukten, stikker det fra tid til annen et hode som sier "pølsemaker, pølsemaker hvor har du gjort av deg?", og ler. De som jobber inni huset ler med, selv om de egentlig er veldig lei av akkurat den setningen.

Men selv om pølsemakerne er lei av trikkeviser og pølselukt er Kardemomme by en meget koselig by, med meget koselige folk. Og for å gjøre dagene litt spennende dukker det opp en kjendis i ny og ne.




Håper dere andre har det like gøy på jobb som jeg.
God sommer!!

13 kommentarer:

Hilde sa...

Jeg koser meg på jobb! Selv når det regner, og jeg må stå ute, er det ingenting å klage over! Sjefen vår skjønner ingenting, når vi alltid er i så godt humør. I går ble vi filma av en gjest, fordi vi var ute å hoppet i dammene.

Ha en fin dag på jobb! Du går sikkert forbi meg på vei hjem =)

Ingvill sa...

Rart at innbyggerne i en by kan gjøre det samme HVER dag... hmmm... minner meg skremmende mye om "The Truman Show". Vilde, tenk om du er den eneste som ikke vet at det er skuespilleri og alt er bare tull..! Hva om alle sitter rundt i nabobyene og ser på deg på TV. Som et slags realityshow..! Dette må du sjekke opp i med en gang!
(Forresten, på min jobb har jeg sett Kaptein Sabeltann en, to, tre,fire.... tusen ganger!!)
Snakkes ei gong!

Anonym sa...

haia:)åssen går d??:D

Anonym sa...

Ingenting er som vår kjære kommune!!!

Vilde sa...

Oi Ingvill, tror du er inne på no der... Jammen gjorde de ikke det samme i dag igjen... Mystisk...

Anonym sa...

Kommunen er fantastisk, dyreparken likeså, men ingenting er som vår kjære Norske Kirke.

Skjer det noe ikveld egentlig? Er jo fredag og helg på en måde...

Sjåast..

Anonym sa...

Enig mer Anders. I dag ble det for hardt å jobbe så vi tok oss like gjerne en båttur..fint det..

Ingvil sa...

Vi har lagd pølser til deg her hjemme, Vilde! Mmmm:)

Katrine sa...

Tro det eller ei, men for nøyaktig ei uke siden var jeg, Torstein, mamma, pappa, min bror Andreas og kona Yngvild på voksentur i dyreparken!! Det var faktisk utrolig artig! Vi så absolutt alle dyrene og hadde blant annet et veldig hyggelig besøk i Kardemommeby. Dessverre traff jeg ikke alle kjente som jobber i parken denne dagen. Men jeg skjønner at du trives i den herlige byen!

MEN jeg vil absolutt anbefale alle å ta en tur i dyreparken! Det er gøyere enn du tror!


Er livet ellers fint, Vilde?

Vilde sa...

Ellers er livet fint! I går var vi ute å tok krabber, og i dag har jeg fri!! Deilig med sommer=)

Anonym sa...

Nå syns jeg bloggen sårt hadde trengt en oppdatering.. Man blir litt lei av pølser i lengden!

Snakkes

Katrine sa...

Jeg er lei av p�lsene dine! G� � les mine to poster p� rappen du! s� f�r du kanskje litt inspirasjon... Takk for i g�r du!

Anonym sa...

det jeg var ute etter, takk