lørdag, mai 26, 2007

Albinoelgen

For en stund siden dukket det opp en del bilder av en mystisk albinoelg. Mange mente dette her bare var fri fantasi. Noen mente til og med det bare var noen som tullet, at det hele var en dårlig spøk!

(Her hadde jeg tenkt å legge ut noen bilder fra diverse skogturer og vandreturer der diverse venner minnet om albinoelgen... Men de var så like at det ville bare svekket troverdigheten til elgen.)



Men endelig kom den! Filmen som beviser det hele. Og selvfølgelig måtte det en same til for å fange denne sjeldenheten på film (at filmeren er same er en diskutabel sannhet som er basert på navn, sted for filming og snøscooteren på tilhengeren).

Jeg foreslår at vi på årets vandretur går på leiting etter albinoelgen!

De som er over middels oppservante oppdager kanskje at jeg nå har fått en bakgrunn. Ikke verst.

13 kommentarer:

Hilde sa...

Haha! For en stygg elg! Men et virkelig artig eksempel på de norske skogers konge. Hvis ikke dette trekker flere turister til finnmarksvidda så vet ikke jeg. Og tenk om den har en hvit storebror! Skal vi ta turen opp å undersøke saken, Vilde?

Ellers er jeg heilt enig i at filmeren er nødt til å være same. En typisk fiskesame. Lurer på om han er i familie med Mari Boine?

Vilde sa...

Jeg er klar, vi tar en sommertur så snart lappen er i boks! Det blir skikkelig langtur!

Anonym sa...

det kan bli lenge til..

Katrine sa...

Tid går ferden?? Jeg er klar som et brød! Men er er en utfordring:
Blogge-gjemsel!!
Se min blogg for nærmere beskrivelse..

Anonym sa...

Haha, for en fantastisk kul elg. Tror det må være denne elgen som bokstavlig talt er skogens konge. Men legg merke til hvem som har tatt dette video opptaket. Kurt Are Boine Nikkinen er navnet... Samer er ikke snaue når det gjelder å gi barnet navn asså....
Streifet meg også Hilde, om denne filmeren har et slektsskap til Mari Boine! Hvem vet, samer er samer (og Vilde likeså...)

Anonym sa...

Denne elgen burde tas av dage!

Anonym sa...

Hvilket blikk du har på profil bilde ditt Vilde! Jeg blir helt mo i knærne...

Anonym sa...

enig der, veldig frekt blikk på bilde der!! :P

Vilde sa...

Noen burde ta på seg oppgaven og sjekke om det finnes slektskap mellom vår venn Kurt Are Boine Nikkinen og Mari Boine! Jeg lurer litt på hvordan denne elgen smaker... Jeg mener hvit sjokolade smaker jo ikke det samme som mørk sjokolade!

TorsteinPettersen sa...

Vilde. Du har blogg din snik. Og ikke sagt noe til meg. Jeg som er så glad i og leser blogger. :)

Kommer til og følge med. DErfor du ikke kommer på treninga idag kanskje?

Du skal skrive på bloggen din ? )

Anonym sa...

Hvorfor ingen kommentarer på det frekke bildet, Vilde..??

Det rimte..

Vilde sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Vilde sa...

Ops tatt på fersken... Neida, du kan ta det med ro, Torstein. Kvelden ble brukt bedre ting enn det.