mandag, januar 08, 2007

Nå er jula over i det Lauvlandske hus, og også på min blogg. Jeg er klar for vår og ikke minst sommer!
For dere som fulgte med i min avkoblingsbok "Smaragd hjertet", her kommer slutten (for dere som av en eller annen grunn ikke likte den, ikke gidd å les videre):
Lawsom avdekker et bilde under kalken på en av veggene i slottet. Der finner hun også et bilde av en hund i en kiste. En dag hun går på kirkegården finner hun en liten grav, en hunde grav. Hun graver opp graven og finner en kiste med en liljeformetnøkkel i! Nøkkelen leder til smaragdene!
Geneviève var som kjent forelsket i Jean Pierre, men Jaen Pierre frir til Lawson! Hun sier nei, hun er jo forelsket i greven.
Gabrielle Bastide ble som kjent gravid. Jeg og Lawson trodde leng det var grvens barn, men det var Jacques barn. Claude (elskerinnen som gifter seg med Phillipp) sier til Lawson at hun er gravid med grevens barn, men hun lyver. Det er Jean Pierres barn. Nå begynner det å bli komplisert! Jean Pierre vil bare gifte seg med Lawson fordi greven er interessert i henne, han vurderer også å stikke av med Geneviève for å ta noe som greven har. Han prøver også å finne smaragdene,Bastides fikk også en nøkkel nemlig, da de passet på den lille greven.
da greven og Lawson går for å finne smaragdene skyter Phillipp greven, men han overlever fordi Jean Pierre overfaller han. Claude hadde et forhold til Jean Pierre, klar til å stikke av med han hvis han fant diamantene.
Til slutt forlover Lawson og greven seg, Jean Pierre flytter bort og Claud og Phillipp flytter også.
Noe uklart??

7 kommentarer:

Anonym sa...

For no tull!!

Hilde sa...

oi! Ska si mye skjedde! Dette ble veldig komplisert for en allerede overbelastet hjerne. Kanksje jeg ber deg gjenfortelle det hele under rolige omstendigheter en dag.

Jeg sitter på skolen, skolen er ferdig og jeg venter på at min snille pappa skal komme å hente meg. Så er det bare å spise middag før jeg igjen må gå, for å rekke et koselig besøk hos deg før styremøtet.

Jeg avslutter med håp og ønsker om at Lawson blir lykkelig sammen med greven. For hun blir jo stadig lykkeligere sammen med ham.

En liten ting, hvorfor i alledager grvde hun opp graven til hunden???

Vi tales senere frue!

Katrine sa...

For en styrete bok! Jeg merker at jeg liksom ikke kunne brydd meg mindre om denne treige greven og den feite hunden hans.. menmen.. du skal få lov å syns den er gøy du.. du er rar!
Fellesmøte i morra frøken??

Vilde sa...

Ho gravde opp hundegraven fordi ho så at det ikke var en hundegrav. Husker ikke åssn ho fant ut det, men det kan jeg sikert finne ut... Glemte forresten å si at det var IKKE greven som drepte den avdøde kona! Ho drepte seg selv fordi ho var gravid og trodde at ungen kom til å bli gal. Det var nemlig mora hennes! Komplisert??

Vilde sa...

Og: Ja, tror det blir fellesmøte i morra...

Anonym sa...

er Lawson mann eller dame???

Hilde sa...

Lawson er ei fantastisk dame fra England. Hun driver med restaurering av bilder og derfor havner hun i Frankrike