torsdag, januar 18, 2007

Lørdag prøvde jeg å overbevise Audun om at navnet hans også kunne være et jentenavn. Litt slemt, men jeg tok ikke feil! Det er nemlig ca. 20 jenter i Norge som heter Audun.
I mitt søken på seier i denne diskusjonen snublet jeg over flere dobbeltkjønnede navn, som det heter på fint. Her er noen av de heller litt uventede dobbelkjønnede navnene:


Andrea, Audun, Bo, Dan, Eli, Freddy, Gerd, Gøran, Hanna, Helle, Inge, Ivan, Jan, Janne, Johnny, Kai, Kari, Karen, Mai, Ola, Tore, Tim, Vanja.

Hvem i nøtteskogen kaller sønnen sin for Kari eller Gerd?? Eller datra si for Ola eller Tore?? Det er bare feil!

Her kan du se flere dobbeltkjønnede navn, eller se fakta om ditt eget navn.

Da jeg skulle finne et babybilde fant jeg en annonse for babyklær for voksne... Uff

10 kommentarer:

Anonym sa...

Audun ja.. Men, hvem kaller barnet sitt (håper jeg ikke sårer noen eller trøkker dem på tærne), Vanja?? Uansett om det er en gutt eller jente...

Vil bare legge til at Anders har betydningen MANDIG. Anders er mandig!

Noe annt enn Audun..

Hilde sa...

Jeg skal ha tre barn. To jenter som skal hete Jan og Kai. Og en gutt som skal hete Hanna.
Disse barna skal jeg få med Tom Hilde sånn at jeg kan kalle meg for Hilde Hilde. Hadde ikke det vært tøft eller...??

Hilde sa...

Forresten: det største bildet er henta fra ei bok jeg har som heter koseboka!

Ane sa...

ane betyr nåde eller gunst. er det ikke bare vakkert;) Cathrine betyr ren, men det kan også bety tortur. he he:D
men finnes det gutter som heter GERD?
Karen kan jo bety det samme som fyren eller mannen;)

Katrine sa...

Jeg kan jo legge til at SØSTERA til min farmor heter BENNY!!
Det er ganske vittig!

Anonym sa...

Kåre har forbindelse med "med krøllete hår"

hahahaha

Vilde sa...

Vilde betyr visst alvenes kamp, mens Wilde betyr alver i kamp... Joda det er 42 kvinner som har Wilde som første fornavn, og 28 kvinner som har det som eneste fornavn. Jøsses kake...

Anonym sa...

min oldemor hette faktisk Tore!

Anonym sa...

Må bare få gratulere deg med medlemsskapet i misjonsforeningen, det blir nok heilt konge:D Stå på!

Vilde sa...

Takk, takk Lisbeth.