tirsdag, januar 30, 2007

I dag kom den triste meldingen: Vår kjære Dordi Agathe Nordby legger opp.
Det 42 år gamle stjerneskuddet på curlinghimmelen har spilt på landslaget siden slutten av 1980-tallet. Hun har skaffet Norge heder, ære og medaljer i bøttevis. For oss som alltid smiler når Dordi dukker opp på tv-skjermen, er dette et hardt slag i trynet! Men som Aftenposten skriver så fint: Norges Fru Curling, skipen Dordi Nordby, har bestemt seg for at nok er nok. Nå må noen andre overta boet.

Denne triste nyheten kommer bare tre dager etter at curlingkjempen Pål Trulsen avsluttet sin lysende karriere sist lørdag.
Jeg kan nå også meddele at Vidar, som hevdet av han hadde bursdag på samme dag som Dordi, må sjekke kildene sine en gang til. Hun er nemlig født 8. april 1964. Pål Trulsen derimot er så heldig å dele sin bursdag med meg, den 19. april (1962).


Men fortvil ikke alle Dordi-fans, vi trodde vel aldri hun klarte å holde seg helt borte fra curlingen?
- Jeg vil alltid være en del av curlingen, men jeg legger opp på banen, sier Nordby til Aftenposten.


Takk for alt Dordi!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Så fint, da...

Vilde sa...

Ikke kødd da! Åssn i granskauen fikk du den?? Har du snakka me ho?? He he he

Anonym sa...

Takk for alt!

Anonym sa...

Ja, dette er triste saker.. Men men. Forresten, Vilde.. Jeg er ikke flau av vår opprinnelse.. Jeg er flau over DIN opprinnelse.. Hadde du glemt at du ble adoptert ???

Martin sa...

visste ikke at du, Vilde, var født i 1962!
du holder deg godt, må jeg si...!



merker jeg savner Dordi allerede...

Vilde sa...

Takk takk du... Sameblod i årene vet du!