onsdag, februar 21, 2007

Biologiens verden

Javel! Utallige ganger har jeg hørt at jeg har valgt feil fag. Biologi er tydligvis et unødvendig jentefag jeg aldri kommer til å få bruk for. Jeg for min del synes det er 163 ganger gøyere enn kjemi, og tenker med et smil på at jeg får like mange poeng for min ubrukelige biologi som man får for 5 timers kjedelig fysikk.
For dere som har vært så uheldige å velge sånne kjedelige fag, skal jeg nå gi dere en gratis innføring i biologiens verden. Her er noe av det vi har lært i år:

-Nr. 1 (og dette er viktig folkens!) DRIKK VANN! Drikker du for lite vann får du nyrestein, og det er MEGET ubehagelig. Kutt gjerne litt ned på saltinntaket også. Men husk det går an å drikke for mye vann også, da kan man dø.
-Det danske ordet for løvetann er mælkebøtte
-Tobakk er skadelig
-"Klesdrakta i dag gjør at jenter lettere får blærebetennelse"
-Ikke drikk saltvann
-Det er alger i softis
-Det er ikke lurt å få barn med søken og/eller fetter/kusine
-Det går an å utvikle kuldealergi (god unskyldning på kalde dager!)
Eller har vi lært om Hiv, aids, allergier, lammelser, diabetes, astma, klos og en haug med andre sykdommer. Kanskje ikke faget for deg som er hypokonder fra før...




I tillegg har vi sett litt på fiskehjerne og hjerter, lunger og nyrer til gris. Så ikke prøv å kritisere mitt geniale fagvalg, biologi er kjempenyttig!!


Dette er (tro det eller ei) er meg som holder et grisehjertet.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Men, tenk hvor mye du går glipp av i fysikkens verden.

At tobakk er skadelig vet vi jo alle ikke er skadelig. Det er jo allmen viten at en eller to tobakkstenger til fest og hverdags er sunt.

Vilde sa...

Vet du det?? Biologiens verden er mye mer spennende en fysikkens verden!

Anonym sa...

Finnes ingenting gøyere enn biologi!!haha -0-0-

Hilde sa...

Brukte du plast når du tok på hjertet?? PINGLE! Jeg brukte mine egne fingrer, og klippet og dro i spiserør, luftrør, lunger og hjertet. Hvilken opplevelse! Hvilket fag!

Vilde sa...

Ja vi fikk plasthansker, men det hadde ikke gjordt meg no å ta i det uten! Visste du forresten at man blir trøtt av å spise torsk og annen saltvannsfisk?? Det lærte vi i går.

Anonym sa...

jeg blir kvalm av å tenke på det... Jeg besvimte hos legen da han sa at jeg kanskje måtte gipse beinet da jeg hadde brukket det... ikke veldig mye å være stolt av!!

Martin sa...

Jeg må støtte Anders i at fysikkens verden er så absolutt mer spennende!

Her kan du lære nyttige ting som: ...
ehh ...



ja.