onsdag, oktober 17, 2007

Pus

Vår gjeng har blitt veldig opptatt av katter. Nå er det på tide å kåre den beste kattepusen!
Her er kadidatene:

Martin: Nå også kjent som "Pus". Dette bildet sier mer enn tusen ord. Bildet er tatt under årets vandretur.


Grrrr...







Lasse: Her som "Kattekongen". Legg merke til øynene, dette er et ekte katteblikk. Bildet er fra nyttårsturen til Bortelid. Kattekongen viser seg bare ved spesielle anledninger, og at det i det hele tatt finnes et bilde av det er utrolig!


Øyvind: Her ser du Øyvinds berømte tigerblikk (kattefamilien). Dette er et meget avansert blikk som krever mange års trening for å mestre. Her ser du Øyvind i en av hans yndlingsaktiviteter nemlig dans. Hans tolkning av "You raise me up" var et av høydepunktete på Skogtun.









Vilde: Selv jeg har prøvd meg på "katte-looken", men med eh... vel mindre vellykket resultat. Dette bildet er fra styreturen til Homborsund tidligere i høst.







Hjalmar: Selv en ekte katt har vanskeligheter med å måle seg med disse sterke kandidatene.





Espen: Ikke så lett å tolke dette bildet, er det muligens en pus han prøver på? Fra vandreturen, fotograf er Øyvind. Vi kan avsløre at det i koppen skjuler seg kyllingsuppe, og vi vet alle at katter er glad i kylling.

19 kommentarer:

Hilde sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Hilde sa...

Dette er en beinhard konkurranse. Ikke lett å avgjøre hvem som er den beste pusekatten... Her må nøye vurdering benyttes.

Men når jeg tenker katt, tenker jeg på et koselig dyr. Altså ikke farlige greier her. Dermed mener jeg at jeg kan utelukke:
Øyvind (han er en tiger, og de er som oftest litt skumlere enn en liten pusekatt. Men hvilket blikk!)
Lasse (kattekongen er en fantastisk skapning, men han er jo faktisk ganske skummel og dukker opp på de mest skremmende måter)
Vilde (ikke akkurat en kosekatt dette her! Grrr... Men som eneste kvinne i denne konkurransen, fortjener du en god applaus. Klapp Klapp!!)
Hjalmar(han er jo i slekt med Frigstad Pedersen og er jo faktisk en ekte katt, og burde dermed være diskvalifisert fra denne konkurransen)

Men samtidig viser Øyvind OG Espen fantastiske takter til å være en ekte fløtepus ved å danse til "You Raise Me Up"

Martins fantastiske posering er jo uten tvil helt strålende! Og det er jo også Espen fanget i en stilling på vei ut i et flott kattesprang!

Men jeg mener Martin er den som er den mest verdige mann/gutt/katt til å kunne bruke tittelen PUS

Takk for oppmerksomheten!

Anonym sa...

Lasse, helt klart.

Vilde, du må nok prøve hardere.

Vilde sa...

Wow for et resonement! Hilde, du tok dette skikkelig seriøst. En god begrunnelse settes veldig pris på!!

Anders, jeg skal øve meg. Burde egentlig ikke vært med, men trengte litt flere å velge mellom... Hadde et par kandidater til, men for å kalle de katter måtte du omtrent være blind. Dermed måtte jeg rett og slett stille selv.

Vilde sa...

Hvis noen flere vil være med på konkurransen, eller vil melde på noen andre, er det bare å sende kattebilder til meg!!

Anonym sa...

Jeg stemmer på meg selv..
Vil ikke akkurat si at Espen likner på en katt på det nederst bilde!! Heller en av tyvene i Noddy.
Men Espen ikledd stilongs og hatt er mer en pus, spessielt i sammarbeid med den fantastiske makkeren

Anonym sa...

min stemme går til "femi" martin..
han ser mest ut som en katt!!;)

Martin sa...

jeg må nok også stemme på Meg (AKA: Pus)
Uten tvil mest naturtro positur, godt etterfulgt av Hjalmar (som da har en noe urettferdig fordel i denne konkurransen)

Vilde sa...

Ja, din positur (for ikke å si pusitur) er noe for seg selv, Martin!

Hilde sa...

Haha, pusituren din er enestående Martin!

Anonym sa...

heia meg! KatteKONGEN!! det sier seg selv jo for hekkan.
Både Martin, espen og øyvind ser ut som de kommer rett fra innspillingen av Brokeback mountain på de bildene der. Vilde du prøver bevist å spille litt sånn "nastypus" for å få folk til å heie på deg, noe som forøvring funker litt ;P
Hjalmar må være den latterligste etterligningen noen sinne av en katt, ser jo tydelig at han ikke helt har teken. Burde være ett lett valg dette her

Anonym sa...

brokeback mountain er jo kongø!
Pølse på esson`n?

Katrine sa...

Øyvinds tigerblikk!! Helt klart! INGEN kan måle seg med det! Ingen over- ingen ved siden!! You go my tiger;)

Vilde sa...

Hjallis har jo nesten samme pusitur som Martin jo!

Miriam Elisabeth ツ sa...

SÅ kult at du og har blogg =)

Katrine sa...

Når faller dommen??

Hilde sa...

Vilde må for øyeblikket være unnskylt... Nå som hun har flyttet til nytt stort hus, er det ikke så lett å ha internett på en måte...

Anonym sa...

Ja nå er jeg jammen meg spent på dommen her Vilde, og håper det første du gjør når internett er tilbake, er å avgjøre tidenes pus-competition...

Jeg stemmer på hr Jakobs

Miriam Elisabeth ツ sa...

Trist dåkker tapt i går, men samtidig SÅ utrolig BRA! =)